Uitleg over:

Mobiele pinapparaten

De mobiele pinapparaten van Van Dongen Events / myPOS werken op 3G/4G via het telefoonnetwerk en kunnen zowel via KPN, Vodafone als T-Mobile werken. Er is dus geen WiFi nodig.

Wanneer het drukker wordt in een zaal of tent, kan de verbinding minder snel worden. Wanneer de verbinding te langzaam wordt, start het pinapparaat dan opnieuw op. Het apparaat kiest dan zelf het sterkste netwerk dat beschikbaar is.

Stap 1

Pinapparaat aanzetten

Zorg dat het apparaat volledig opgeladen is met de meegeleverde oplader.

Zet een pinapparaat aan door de aan/uit knop (linksboven) enkele tellen in te drukken.

Wacht het opstarten en vervolgens de Netwerk Registratie af zonder op knoppen te drukken. Dit zal ongeveer 1 minuut duren.

Als de vraag komt hoe je wil verbinden, kies dan altijd voor "1. myPOS DATA card"

Stap 2

Betaling starten

Zorg dat het apparaat op het startscherm staat. Dit is het witte scherm met het logo van myPOS in het midden en onderaan logo's van diverse betaaldiensten.

Klik rechtsonderaan op de bevestig knop om een betaling te starten.

Er opent nu een scherm waar het bedrag in centen! ingevuld kan worden. € 1,50 vul je dus in als 150 en € 2,00 als 200.

Stap 3

Bedrag bevestigen

Vul het te betalen bedrag in in centen, dus € 1,50 vul je in als 150 en € 2,00 als 200. Het pinapparaat plaatst zelf de komma tussen de hele euro's en de centen tijdens het invoeren van het bedrag.

Klik rechtsonderaan op de bevestig knop om het bedrag te bevestigen. Noem het te betalen bedrag aan de bezoeker / klant en draai het pinapparaat richting de bezoeker.

Stap 4

Betaling door bezoeker / klant

Laat de bezoeker de betaling doen door zijn/haar pinpas of smartphone goed tegen het schermpje van het pinapparaat te houden. Of de betaling is gelukt is met een geluidssignaal te horen, maar in een volle feesttent zal dit geluid niet waarneembaar zijn.

Wacht daarom minimaal 2 seconden. Op het schermpje is dan ook te zien of de betaling gelukt is.

Wanneer de pinpas van de bezoeker contactloos betalen niet ondersteunt, kan de pinpas ook in de onderkant van het pinapparaat gestoken worden. In dat geval, maar ook soms bij contactloze betalingen, moet de bezoeker zijn/haar pincode invoeren.

Neem direct na de succesvolle betaling het pinapparaat terug of draai het terug naar jezelf. Wens de bezoeker een fijne avond!

Stap 5

Geen bon & betaling verwerken

Je krijgt nu de keuze uit een bon versturen per e-mail, sms of geen bon. De eerste 2 keuzes zijn niet ingesteld!

Druk daarom altijd direct op keuze "3. Geen klantenbon" en laat deze keuze niet aan de bezoeker zien om discussies te voorkomen.

De betaling wordt nu verwerkt en het apparaat gaat automatisch naar het startscherm. Je kunt weer een volgende betaling starten vanaf stap 2.